Selasa, 7 Disember 2010

Selamat Tahun BAru Hijrah 1432

Assalamualaikum, Salam Maal Hijrah...semoga apa yg direncanakan, dirancang atau atau apa saja akan diberkati dan dimakbulkan oleh Allah...

.Semoga Tuhan menolong hambanya...dipermudahkan segala urusan..Insya Allah

Aku ingat lagi dulu ada la membe ni tanya napa logo ni cam logo superhero..ala2 spiderman lagaknya....ahahah....laaa...mamat ni mesti x tau atau lupa... baca balik sejarah hijrah Rasulullah s.a.w dgn Saidina Abu Bakar, mmg ada watak Labah2 yg menolong mereka ketika di dalam gua...rasa logo ni sgt cool...

Malam tadi lepas, baca doa awaltahun, balik jap ke rumah sementara menunggu isya..tgh rehat2 kat rumah, sorang membe call bgtau alarm rumah beliau berbunyi. (Beliau ni keje kat seremban...rumah kosong, sementara ni aku la yg tgok2kan...) aku bergegas la pergi...tak jauh jer..seberang jalan jer...sampai kat rumah, kedengaran la siren berbunyi, jiran2 sebelah ada gak yg kluo...yelah dah bunyi kuat...

Gua masuk dlm..gua disarm alarm tu...jiran tu cakap...cam adakelibat orang kt blkg rumah masa dia dengar bunyi alarm tu.. Aku gi la check blkg rumah...emm...ada tingkap sudah kena umpil..tapi sebab alarm dah berbunyi, mangkuk hayun nak pecah masuk tu tak dapat laa....cancel hajat.....aku call membe bgtau dia pasal rumah dia....xplain itu ini....bla...bla..bla.....

Awal Tahun Baru Hijrah ni,..ada gak makhluk2 yg masih taknak berhijrah ke arah kebaikan....

3 comments:

speedrider berkata...

biasalah tu, manusia.

Salam Maal Hijrah bro. Aku ingat boleh jumpak hang masa kenduri Amin haritu kat KL

deaf-angel berkata...

slamat tahun baru beb

Belacanhangit berkata...

makhluk2 nih bkn reti bahase.. dpt potong tgn & kakai..haa..