Isnin, 5 Julai 2010

World Cup 2010 - The Last Big Four?

Minggu Terakhir WC2010

1. WC tahun ni mmg berbeza dgn sebelumnya..mcm2 aksi dilihat...keputusan luar jangkaan.

2. Germany show the true meaning of teamwork rather than individual player...Jerman kali ni agak berbeza..sangat berbeza...betapa majmuknya skuad ni...ada Bosnian-serb, brazilian, Ghanaian, Nigerian, Polish, Tunisian, Turkish dan Aryan. Malaysia nak main WC..kena campur2 player..bru leh pergi jauh...haha

Striker hebat buat kala ni , Miroslave Klose, Mamat ni player biasa dlm Kelab..tp sorg Big Match Winner dlm kejohanan Besar esp WC ni..Purata gol beliau di setiap WC, adalah buktinya. Ada peluang nak pecah rekod gol Ronaldo Brazil dlm WC.


Schweinsteiger hr tu selamba jer ayam2kan bek Argentina..ahaha

 
3. Teamwork, disiplin kunci utama! Mainlah, kumpulah 11 Big Star..kalo takder persefahaman..memang tak kemana la...

4. Messi aku rasa dia tetap player paling menyinar WC ni..cuma nasibnya kurang baik. Nx World Cup boleh cuba lagi. Muda lagi..munkin akan dtg permainannya akan lebih matang!

5. Maradona- aku suka dia ni..Personaliti paling selamba dan agak Kontroversi...hehe..walau org ckp apa pasal dia..kutuk2 dia...bg aku dia dah memeriahkan World Cup tahun ni. Coach2 lain...hmmm, semua statik...nerd yg amat..ahaha..Gua tunggu Maurinho jd Coach utk WC plak...munkin1 masa nt...
Pele? boleh hantar pi Muzium..ahaha

6. Uruguay - Forlan mmg berada ditahap terbaik..sama ada beraksi utk kelab dan Uruguay. Tak sesia, Tok Alex jual dia dulu...ahaha..Uruguay jela harapan Team2 Amerikan Selatan tebus maruah..Sayang Suarez tak main, mati2an membe ni buat aksi Tangan Tuhan 2010...haha

7. Oranje aka Belanda, Holland, Netherland (taruk nama byk2) - ada membe aku ntah apa hangin dia tanya...awat Holland tak masuk World Cup tahun ni...hahha...serius kelako...dia taktau Holland ni byk nama...kekekke

8. Wesley Sneider - key player ni...musim paling mantap..never say die punya attitude. Arjen Robben dah nampak sangat keuzuran pd mukanya...nampak tua betull...hahah...Belanda aku tgok match2 diorg sebelum ni..agak hambar..Lepas lawan Brazil hr tu, aku harap diorg akan main lagi laju, counter attack adakalanya tak menjadi sia2.....brp kali daa aku sangap...

9. Sotong ni ramal Spain menang....haha

2 comments:

berteromber berkata...

go Uruguay go...

(dah xder apa team nak sokong...heheh)

RABUN berkata...

jerman menang pasal team work..team work akan mengalahkan mana mana pon pemain terbaik dunia

dan messi kalah dengan team dia sendiri yang sangat tak supported, paling siot kat bahagian pertahanan

belanda skang tak kuat mana tapi dia macam dah ada luck yang mana dia tak ada kat tahun 70 an dulu

uruguay untung ada forlan, dan forlan untung ada team yang boleh support dia

dan sepanyol...ada villa untuk jaringan penting dan villa hanya nak score kalau Torres tak ada kat padang...

apa pon aku sokong sepanyol, tapi aku benci ngan sotong penilik tu he he